Utkast: Hej! Ja ...

Hej!
Ja nu är tävlingsdebuten avklarad. Det var lite fjärilar i magen när jag åkte ut på första träningen, men efter två kurvor körde en ikull och det blev rödflagg. Omstart och tre kurvor rödflagg igen träningen avbryts, på eftermiddagen är det tidskval regnet öser ned. efter åtta varv känner jag något slå mot benet åker in och avbryter, det är ena styrstoppen.
Men får tredje tid är förvånad och glad.
Lördag kval heat två: Torr bana går ut lugnt och försöker få in ett jämt tempo så jag kan lära mig banan, ökar på farten så mycket jag vågar. Blir 4:a i kvalet.
Final lördag: klantar till det i starten, tänker att nu är det kört. konsentrerar mig på bromspunkter, farten blir bättre och bättre. Blir 4:a, är lite grinig på mig själv tredje platsen var nära. Jag går till Lazon och ojar mig över min klantiga start men han förklarar hur saker och ting fungerar i verkligheten, lägger mig och sover med ett litet flin på läpparna. Tack vara min äldre och visare kompis.
Kval söndag: Mår dåligt när jag vaknar har feber, kanske är jag lite nervig vet inte själv. Tar en treo före start, allt känns bra. Varvtiderna blir några tiondelar bättre, kvalar in som 4:a.
Final: Som min vana trogen klantar jag mig igen, tar i allt jag vågar. På näst sista varvet börjar motorn gå illa i några hundra meter och jag blir omkörd, kommer in i depån efter heatet motorn stannar och jag får gå till depån. Har sänkt varvtiden med 2,25 sekunder i det här heatet till 1:18:019. blir 6:a.
Jag är glad över mina resultat och att träffat alla trevliga RD åkare.
Har lärt mig massor av saker den här helgen, hoppas att det blir kvar i skallen till nästa race, antagligen får jag lära mig ännu mer då.

Kommentarer
Postat av: Figge

Faan vad fränt. Hur funkar det med regler och sånt? Kan man läsa om det någonstans? Vill också rejsa..



PS Treo klassas som doping tror jag..

2009-10-15 @ 14:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0